Erdoğan, 80 yılı 23 yıla sığdırdı! Ne vadettiyse yaptı

  HABER7

“Aşkınan koşan yorulmaz” ülküsüyle yola çıkan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti, 23 kuruluş yıl dönümü kutlarken iktidara geldiği 2002 yılından bu yana Türkiye’nin kalkınması için birçok altyapı ve üstyapı projelerine imza attı.

AK Parti’nin 2002 yılından bu yana kelam konusu alanlarda, Avrupa standartlarını yakalayarak Türkiye’nin çağdaşlaşmasında değerli aşamalar katetti. AK Parti iktidarlarında 80 yılda yapılamayan hizmetler 23 yıla sığdırıldı. Ülkemize birçok köprü, otoyol, duble yol, havalimanı, nükleer santral, demiryolu, tüp geçit ve baraj inşa edildi. 

İşte AK Parti hükümetlerinin 23 yılda gerçekleştirdiği değerli projelerden öne çıkanlar:

⦁ YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

AK Parti hükümeti İstanbul Boğazı’na dünyanın en geniş köprüsü unvanına sahip 3. köprüyü inşa etti. 

⦁ ÇUKUROVA HAVALİMANI

Geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan Çukurova Memleketler arası Havalimanı, Çukurova bölgesinin ticaret, turizm ve ziraî üretimine katkı sunması bekleniyor. Havalimanı Mersin-Adana-Gaziantep süratli tren sınırına entegre edilecek.

⦁ İSTANBUL HAVALİMANI

2018 yılında açılışı yapılan İstanbul Havalimanı, muhalefetin tüm itirazlarına karşın hayata geçirildi. Mega proje, Avrupa’nın en çok uçuş yapılan milletlerarası havalimanı oldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1 Temmuz’da yaptığı açıklamada günlük 268 bin 275 yolcuyla rekor kırıldığını açıkladı.

⦁ AKKUYU NÜKLEER GÜÇ SANTRALİ

Mersin’de üretimi devam eden ve 2025 yılında açılışının yapılması beklenen Akkuyu Nükleer Güç Santrali ile Türkiye ‘nükleer tesis’i olan ülkeler statüsüne girecek. Türkiye’nin tek kalemde yapılan en büyük yatırımı olma özelliği taşıyan Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin tam kapasiteyle hizmete girdiğinde Türkiye’nin toplam elektrik muhtaçlığının yüzde 10’unu karşılayacağı belirtiliyor.

⦁ MAVİ VATAN VE DENİZ FİLOSU

Mavi Vatan deniz sonlarına sahip çıkan AK Parti iktidarı, güç kaynakları araştırma ve çıkarma çalışmaları için Türkiye Fatih Sondaj Gemisi, Yavuz Sondaj Gemisi, Yasal Sondaj Gemisi, Abdülhamid Han Sondaj Gemisi, Oruç Reis sismik araştırma gemisi, Barbaros Hayreddin Paşa gemisinden oluşan deniz filosu kurdu. 

⦁ 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

Çanakkale Boğazı üzerine inşa edilen birinci proje olma özelliğini taşıyan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2.023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanını taşıyor.

⦁ OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

2016 yılında açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü, ortalama 8 saat süren İstanbul-İzmir seyahatini 3,5 saate düşürdü. Mega projenin, 1.550 metre orta açıklığı ve 2.682 metre toplam uzunluğu ile dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsü unvanı bulunuyor.

⦁ KARADENİZ KIYI YOLU

Yapımına 1987’de başlanan Karadeniz kıyı yolu, istikrarsız hükümetler ve yatırım eksikliği nedeniyle yıllarca tamamlanmayı beklerken AK Parti hükümetinin çalışmalarıyla sonlandırıldı. Toplam 1453 km uzunluğa sahip olan Karadeniz kıyı yolu projesi 2007 yılında tamamlanarak vatandaşların kullanımına sunuldu.

⦁ BOLU DAĞI TÜNELİ

1993 yılında üretimine başlanan fakat bitirilemeyen Bolu Dağı Tüneli de AK Parti devrinde tamamlandı. Uzun yıllar patates deposu olması talep edilen Bolu Dağı Tüneli, 2007 yılında AK Parti hükümeti tarafından kullanıma açıldı.

⦁ HAVALİMANI SAYISI

AK Parti hükümetinde 2003’te 26 olan havalimanı sayısı 59’a çıkarıldı. 2003’te 60 olan dış sınır uçuş nokta sayısına 277 yeni nokta eklendi.

⦁ OTOYOL UZUNLUĞU

2002’den evvel 1.171 km olan Türkiye’nin otoyol uzunluğu, 3.532 km’ye çıkarıldı.

⦁ TÜNEL UZUNLUĞU

83 olan tünel sayısı 2023 prestijiyle 445’e yükseldi. Bu tünellerin toplam uzunluğu 607.329 metredir.

⦁ SÜRATLİ TREN AĞI

AK Parti iktidarı, Türkiye’nin ulaşımını konforlu ve süratli hale getiren süratli trenlerle buluşturdu. İstanbul-Ankara, Ankara Eskişehir, Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Sivas, İstanbul-Konya süratli tren çizgileriyle vatandaşlar, süratli ve inançlı ulaşım sundu. 

⦁ MARMARAY

İstanbul’da Asya ve Avrupa yakalarını deniz altından birleştiren demiryolu tüp geçiş projesi 2013’te faaliyete geçti. Marmaray sınırı, günde milyonlarca yolcuya hizmet vermeyi sürdürüyor.

⦁ AVRASYA TÜNELİ

2016’da faaliyete geçen Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı’nı birbirine bağlayarak günde ortalama 74 bin araca hizmet veriyor.

⦁ NİSSİBİ KÖPRÜSÜ

Atatürk Baraj Gölü üzerinde inşa edilen Nissibi Köprüsü, Güneydoğu ile Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan değerli projelerde biri. 2015’te faaliyete geçen proje, bölgenin ulaşımını kısalttı. 

⦁ DUBLE OTOYOL

AK Parti iktidarı, Türkiye’de Nisan 2024 prestijiyle kullanımda olan bölünmüş yolların uzunluğu 29 bin 364 kilometreye çıkardı. Ayrıyeten 2 bin 242 kilometre yol inşaat ve 3 bin 179 km yol ihale etabında.

⦁ FİLYOS LİMANI

2021’de açılışı yapılan Batı Karadeniz Bölgesi’nde büyük bir sanayi ve lojistik merkezi olarak planlandı.

⦁ TOKİ KONUTLARI

Toplu Konut Yönetimi Başkanlığı tarafından dar gelirli vatandaşlar için yapılan konutlar, birçok vatandaşı mesken sahibi yaptı. 1 milyon 170 bin konut inşa edilirken, yapılar sarsıntıda kendisini kanıtladı. 

⦁ İSTANBUL FİNANS MERKEZİ

İstanbul’da dünya çapında bir finans merkezi kurularak Türkiye’nin finansal hizmetlerde bölgesel bir hub olması hedeflenmiştir.

ZİGANA TÜNELİ

AK Parti iktidarı, 14.5 kilometre ile Avrupa’nın en uzun tünelini Trabzon-Gümüşhane ortasına inşa etti.

⦁ ZAFER HAVALİMANI

2012 yılında açılışı yapılan Zafer Havalimanı, Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak vilayetlerine hizmet veren Türkiye’nin birinci bölgesel havalimanı yapıldı. 

⦁ ORDU-GİRESUN HAVALİMANI

AK Parti, Avrupa’da bir birincisi gerçekleştirerek deniz üzerine Ordu-Giresun Havalimanı’nı inşa etti. 

⦁ HAKKARİ YÜKSEKOVA SELAHADDİN EYYUBİ HAVALİMANI

Kendi iktidarından evvel hizmet görmeyen Hakkari’ye terör örgütü PKK’nın akınlarına rağmen Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı inşa edildi. Huzur ortamı sağlanan Hakkari’deki havalimanı, 2015’te Türkiye’nin en doğusundaki vatandaşlara hizmet vermeye başladı. Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı, açılışının akabinde İranlı ve Iraklı turistlerin de ilgi odağı oldu.

⦁ İSTANBUL-İZMİR OTOYOLU

İstanbul ve İzmir ortasındaki insaş edilen otoyol, 8,5 saatlik yolu 3,5 saate indirdi.

⦁ BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU HATTI

Türkiye ile Azerbaycan ortasındaki ticareti artırmayı hedefleyen demiryolu çizgisi, Avrupa ile Çin ortasında köprü haline geldi. 2017’de açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Çizgisi, Rusya’ya alternatif bir güzergah üzerinden demiryoluyla kesintisiz bir halde yük taşınmasını mümkün kıldı.

⦁ YUSUFELİ BARAJI

Artvin’de inşa edilen Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santrali, Türkiye’nin en yüksek ve dünyanın üçüncü en yüksek barajı olarak 2022’de faaliyete geçti.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir