Türkiye’nin Japonya’ya gıda ihracatı 5 yılda yüzde 72 arttı

İZMİR (İGFA) – Dünyanın besin ambarı olan Türkiye, Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar gayesiyle 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katılıyor.

Anadolu topraklarında yetişen binlerce çeşit besin eserleriyle Türkiye’nin dünyanın besin ambarı olduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türk besin bölümünün Japonya pazarında amaçlarına ulaşması için 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katıldıklarını lisana getirdi.

Uzakdoğu’nun en büyük besin fuarı olan Foodex Japan Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibinde bu yıl 26.’sını yapacaklarını dillendiren Eskinazi, “Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı, zeytinyağı, sofralık zeytin, levrek, çipura, Türk somonu, kanatlı eti, yumurta, çam balı, fındık, bulgur, un, vişne, kiraz, ayva, salatalık, kavun, karpuz, elma, biber, mandalina, domates, defne, kekik, adaçayı, meyan kökü, siyah çay, kırmızı biber, haşhaş, kimyon, nane, yağlık gül, anason, turşu üzere eserlerde dünyanın en güçlü tedarikçilerinden biriyiz. Japonya, Türk besin kesimi için referans bir pazar. Japonya’ya ihracat yaptığınızda dünyanın her tarafına besin eserleri ihracatı yapabilecek kaliteye ulaştığınızı ortaya koymuş oluyorsunuz. Japonya pazarında büyümemiz beraberinde dünya genelinde besin ihracatımızın daha da süratli artmasına yer oluşturacak. Japonya ile ilgilerimizi artırarak ihracatımızı artırmak istiyoruz. Maksadımız Japonya’ya besin ihracatımızı orta vadede 1 milyar doların üzerine çıkarmak” diye konuştu.


IŞIK: “JAPONYA PAZARI BİZİM İÇİN ÇOK KIYMETLİ”

Türk besin bölümünün, Cumhuriyetimizin 100. Yılında 26 milyar dolarlık besin eserleri ihraç ettiği bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Eserler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, ihracatta güçlü oldukları Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve ABD pazarları yanında Japonya, Çin, Hindistan üzere pazarlarda büyümek istediklerini vurguladı.

Türk zeytincilik kesiminin 2023 yılında Japonya’ya ihracatını yüzde 57’lik artışla 18,5 milyon dolardan 29 milyon dolara taşıdığı bilgisini veren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Lideri Davut Er, Japonya’da zeytinyağı tüketiminin süratle arttığını, Türkiye’den Japonya’ya yapılan besin eserleri ihracatında zeytinyağının 27 milyon 200 bin dolarlık meblağla üçüncü sıranın sahibi olduğunu lisana getirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir